Thursday 7 March 2013

Pengen Bersama.




Saat itu,
Masih hangat dalam ingatan,
Kau pimpin tangan,
Kau huluy cinta ku paut sayang,
Lalu kau bilang I Lobe u sayang.

Aku pengen bersamamu,
Bersama tanpa perlu sembunyi,
Menghurai rindu yang sering bertamu,
Duduk berdua saling mencinta.

Duduk berdua berpegang tangan kita,
Bagai merpati dua sejoli,
Saat cinta di luah bagai janji di patri,
Aku bersumpah pengen bersamamu selamanya.

Anak dara berdarah cina,
Cantik berhias dengan kuntuman bunga,
Hati di dalam berbunga -bunga riang,
Rupanya sedang bercambah sayang.

Bila cinta sudah mendekat,
Sakit di hati terus terawat,
Bila sayang sudah melekat,
Mengapa  diri tidak dikat.

Dua jiwa bersatu hati,
Janji setia cuba di menteri,
Aku mau kau mengerti ,
Kau sahaja tetap di hati.

Jalan-jalan ke kota Melaka,
Dari melaka singgah ke Linggi,
Kalau hati sudah suka,
Perasaan indah merayap di hati.

Ternampak pisang atas peti,
Masak sebijik  makan bersama,
Kalau suka sama suka di hati,
Mengapa tk segera di hantar pinangannya.

Anak gadis jalan berlenggang,
Tarsarung batik cantik di pandang,
Usah adik merasa bimbang,
Segala hantaran disiapkan cik abg.

Janji di hati sudah terpatri,
Abg di nanti  dara  pujaan,
Mengapa sampai hari ini,
Tiada datang kad undangan.

Masak goreng  sayur kangkung,
Sudah di masak terus di hidang,
Sorang kasih seorang sayang,
Kasih  berbalas  hantaran berdulang2.

Duduk bersimpuh senyum  di muka,
Mak di dapur masak mee jawa,
Kau dan aku berkawan lama,
Aku terasa Pengen hidup bersama,

by : JaWanis @ aiN( Nor Azah )
7:40pm06032013

No comments: