Monday 15 July 2013

Luahan Hati Penulis


Luahan Hati penulis ..bila hati dan perasaan terperangkap dalam setuasi yang tiada mOOd aka bOsan.....hanya pada Allah tempat berbicara dan meminta ..

Hari ni tanggal 15 July 2013 adalah hari yang membOsankan . Wanis tak tahu nak wat apa... update status di facebook.. tak der mOOd!!! , cuma pOst  puisi & mutiara kenangan buat sahabat .. mau ngacO teman-teman pOn tak der mOOd!!!.. rasanya mau ngamm..bek ( 2 ) dua hari, nak tulis pantun puisi cam tak jalan Otak ni... arrrggggg... nape nii???? aku tak suka keadaan ini .. Ya Allah !!! kau tempatku mengadu , memOhOn hidayahmu, memOhOn redhamu.. berilah aku kekuatan dan daya untuk menghadapi setuasi yang sebegini dengan sabar .. mungkin inilah dugaan bila terlalu di kejar-kejar tugasan.. sehingga sampai satu tahap.. akal dan fikiran tidak dapat memacu  idea  di minda.... 

Apa yang sebenarnya ada di fikiranku sekarang  banyak, aku mau menulis banyak tentang diri, alam, suasana , rasa , cinta, gembira, bahagia, duka, hiba,  aku juga mau mengarang pantun puisi, berbicara, berbincang, berbagi idea-idea dengan sahabat-sahabat... tapi aku udah terperangkap dalam keadaan tiada mOOd..!!! arrrggg semua rencana hancur .. hanya ada angan-angan di hati sahaja...

Otak yang memacu idea bagai beku, idea  yang biasa di cerna keras, tangan yang melakar tinta kaku, mata yang menyelusuri tiap bait dilakar  terus lena... Mungkinkah disebabkan kepenatan, kelelahan , keletihan kerana terlalu memikirkan bagaimana mau di habisi semua tugasan dalam waktu yang dikit , bagaimana itu bagaiman ini?? .. Ya!! kalau bicara tiada mOOd aka bOsan  memang ngak pernah ada habisnya , membahas pasti ada aja alasan dan sehingga kita sendiri merasa bOsan untuk mendengar dan mengalaminya...
Banyak faktor yang menjurus kepada ini semua, bagaimana, mengapa , cara apa dan siapa yang bisa  atau berupaya mengubahnya dan bantuan siapa  itu kita nantikan di  cOretanku yang akan akan datang ... tunggu ya!!!.

Ya Allah !! ku mOhOn bebaskan  aku dari rasa ini... bangkitkan aku mOga lebih mendiri dalam menghadapi semua situasi yang tidak bagus ini..
Ya Allah!! aku hanya hambamu yang lemah , hanya padamu tempatku meminta dan memOhOn segalanya.. tiada yang ku sembah melainkan mu Allah penguasa sekalian alam langit dan bumi.. Amin.

Ya .. Allah !! terima kasih kerana bersama , menghampiri , mendampingi , memimpin aku tiap waktu... tiap ketika saat aku merasa bahagia , sedih dan gembira juga ketika ada galau melanda dan perasaan ngak enak seperti ini.
Ya.. Allah!! puji syukur buatmu.. alhamdulillah tiada kata yang bisa ku  luah dalam bicara pena kerana tiap ujian dalam hidup dan tiap perasaan yang wujud dalam diri ini bagi aku .. sebagai tanda Allah masih mengingati dan menyayangi aku dan tidak pernah meninggalkan aku walau sedikit .. dengan  rasa ini ia lebih mendekatkan aku  kepadamu ya Allah ...

Ya Allah!!!..mOga aku tidak tergOlOng di kalangan hambamu yang tidak bersyukur.. Pimpinlah tanganku  ketika ku dalam kesulitan, paculah aku ke jalan-jalan yang diredhai , ingatkan aku ketika alpa melanda hati dan akal.. kurangkan rasa ini yang sedang menjalar di hati.. bangkitkan aku dari lena yang panjang ,, mOga aku menjadi hambamu yang berguna di dunia dan akhirat.

**Terima kasih Allah**


Luahan tinta penulis.. JaWanis 6:41am16072013 ~~

No comments: