Tuesday 27 August 2013

Pesan terakhir ku ukir dari penaku ...


Assalamulaikum , selamat malam & salam 1 Malaysia.. buat sahabat2ku di Hadiran Ombak Rindu ll ...  ini mungkin pesan terakhirku di wall ini... saya mohon maaf jika ada silap dan salah semasa menjadi peneraju  Hadiran...OgOs 2013 adalah bulan paling sibuk dlm diary hidupku juga bulan penuh sejarah buatku ( Hari lahir suami, hari ulang tahun perkahwinan, Hari lahir & Kematian Anak Sulung Kami Almarhum Nur Sabrina , Hari pertama diri melapor diri bertugas  ) , mana nk hari raya,  mana nk audit akaun, mana nk balik kg & KL lagi, teringat orang tua yang tk berapa sihat ( Abah sdri & mak mertua ) badan seperti terbelah dua  dengan tugas yg  setia menanti.... sehingga di wall sendiri pon jarang  update dan  tiap ruangan dan peluang yang di sediakan  tidak dapat saya gunakan sepenuhnya kerana tugas hakiki lebih saya utama cuma waktu luang bisa saya bersama sahabat-sahabat .. untuk mengelolakan satu ruangan perlukan masa  dan komitmen barulah tidak menghampakan kan dan nampak hidup selalu !!!.. Oleh itu saya mengundur diri dari Hadiran Ombak .. saya berharap sahabat-sahabat lain dapat terus ceriakan ruangan Hadiran Ombak ll .. Salam ukwah dari saya  moga tetap menjadi sahabat walau saya tidak  berada di ruangan lagi.. Amin ... Terima kasih Ombak Rindu ll memberi peluang kedua untuk bisa saya pamitan  buat sahabat2 semua... 

Mutiaraku buatmu sahabat : Kita tak akan tahu isi hati seseorang .. kecuali saat ia meluahkan dengan tulus dan luhur. Jadi usah menilai orang lain berdasarkan  gambarnya .. selami tiap bait-bait yang terluah ...  mungkin di situ akan bertemu jawapan.. Aku tak bisa memberi apa-apa buatmu sahabat hanya tautan ukhwah seorang sahabat buat sahabat bisa ku hulurkan moga berpanjangan.

Motivasiku buat diriku juga kamu kalau mau ya !! : sebaik apapun kita, pasti pernah membuat khilaf dan punya masa silam yang sulit, cuma yang membezakan cara kita menangani setiap permasalahan dengan jalan redhanya dan tanpa meninggalkan ucapan syukur pada Allah .. Oleh itu jangan malu mengucapkan kata maaf kerna ia tidak merendahkan martabat  ita di matanya tapi sebaliknya ~~ 

Malam bertemankan nian,
Sendirian duduk di pinggir,
Sapaan rambulan berserakan,
Senyuman indah tersungging di bibir.

Rambulan tinggi ,
Bintang tenggelam di balik awan,
Bayang kenangan terukir kini,
Hati terusik meninggalkan getaran.

Jari melakar tinta,
Dian lilin sebagai pembakar,
Tinta pena lakaran jiwa,
Ku terjemahkan dari tiap urat berakar.

Ku dongak ke langit,
Pena di jari melakar ukiran,
Cahaya indah terus menggamit,
Ukiran pena menjadi lukisan,

Thanks a lot all my friends ... love u all .. sayonara ...
by: JaWanis @ Nor Azah
6:18am21082013

No comments: