Saturday 21 September 2013

Cintai Aku Kerana Allah !!


Assalamulaikum !!! ... Alhamdulillah bisa bertemu  kembali .  Berpuisi kita pagi ini Buat dia yang tersayang  <3 u

Pagi yang indah,
Moga punya senyuman di wajah,
Bahagia  sudah tersedia,
Mengapa tak dimilik dan di dakap ia.

Mampukah aku?
Menggerak dayungku,
Mampukah aku?,
Melabuhkan sayapku.

Sayang!! pimpinlah tangan ini,
Sirami tiap laluan dengan cintamu,
Sirami penyatuan ini dengan keikhlasan hati ,
Baja dan hiasi mengikut redha Ilahi,

Kerna cintamu yang halal buatku,
Kemanisan dan bahagia layak ku rasakan,
Aku bisa setegar ini kerna cintamu ,
Kerna Kasih dan sayangmu aku dipimpin kejalan redhaNya Tuhan.

Kuatkan iman di hati ini,
Takwakan hati ini,
Redhakan tiap dugaan yang di lalui,
Moga bahagia milik kami.

Cinta adalah yang menghidupkan ..layu menjadi segar,
Tanggisan menjadi senyuman,
Derita menjadi bahagia,
Curang menjadi setia,

Rindu  bisa terlerai adanya cinta,
Kasih menjadi cinta adanya kesetiaan.
Kesetiaan menjadi kekuataan adanya persefahaman,
Persefahaman meneguhkan cinta kerna saling berbagi rasa.

Puisi bagai wadah yang membuai,
Rindu yang berpusar bisa keluar,
Puisi indah bisa melengkapi ,
Ada makan-makna indah di dasar.

by: JaWanis @ Nor Azah Bahrim

9:24am21092013

No comments: