Tuesday 22 October 2013

~~Aku ingin menanggis ~~




~Wahai hati-hati yang sedang menanggis dalam resah dan kesedihanmu sabar itu ubat bagi semua sakit manakala doa dan munajat itu pembangkit dari rasa sakit .. pastinya Allah yang paling mendengar dan mengetahui setiap rintihan, keluhan, keresahan dalam tipa derap hati kita, walau tidak kita bisa luahkannya... hanya mata sayu menggambar isinya tatkala senyuman di bibir menutupi kabut ~~ JaWanis

~~Aku ingin menanggis ~~

Kadang mata ingin menanggis,
Walau tiada alasan yang pasti,
Ya!! mungkin kamu mengatakan aku bodoh kerna menanggis,
Aku sadar antara teman dan sahabat kini.

Aku punya alasan sendiri mengapa dan kenapa?
Kerna aku ingin mengurangkan rasa sakit ku,
Mengalirnya membawa luka ,
Keringnya ia bikin aku ceria selalu.

Terima Kasih  <3 Allah <3
KernaMu aku tetap tegar,
KernaMu aku kuat,
KernaMu aku masih bisa sabar,
KernaMu aku bisa menjadi sahabat.

Walau hati tercalar luka,
Walau hati retak di mana-mana,
Walau diri ini bukan siapa-siapa.
Hidup perlu di teruskan untuk mencari bahagia..

ya!!... kadang senyuman menutupi segala galau kita ..
Tapi kaca-kaca terus menghiris jiwa
Tk terluah bicara
Hanya Allah tempat membilas luka 

Alhamdulillah ... masih punYa sabar di hati
Walau kadang sedikit rusuh ..
Dugaan dan cobaan terus dilewati
Tanpa menoleh lagi terus berlari untuk bahagiaMU ya Allah...
~~aku tidak pernah merasa sendiri~~

~~ Menanggislah kerna ia bisa mengurangkan sendu yang membelengu  .. tersenyumlah tatkala hiba berterbangan ~~

by:JaWanis@ Nor Azah Bahrim

11:00pm22102013

No comments: