Sunday 20 October 2013

" Indahnya Rindu Ini "


Duduk sendiri dalam hening malam dan nyamannya awal pagi ku hamparkan puisi cinta berkalung rindu  Terima Kasih Allah  masih memberikan aku daya untuk menulis tinta di maya ..syukur Alhamdulillah ..



Tetes embun menyelusuri alur,
Dedaun dingin rasa segar,
Musim kelam membugar,
Dian terang bagai baru bersinar.

Mentari diberati kabut biru,
Kabut biru mendaki wajah,
Wajah indah menjadi sendu,
Sendumu punya senyuman indah.

Aku terpaku di ruang waktu,
Ruang waktu diselaputi kebiruan,
Kebiruan bagai lautan galau,
Lautan galau menampung seribu Kerinduan.

Ditepian teduhanMu aku menumpang,
Menumpangku terdengar merdu bisikan,
Bisikan alunan merdu mengocak riang,
Riang mengegar relung kerinduan.

Jemari menarikan pena,
Pena di tari mengikut alunan minda,
Minda tergocak dek rindu kita,
Terpukau aku dek renungan mata.

Renungan mata mengirim kata,
Mengirim kata rindu kita,
Terbuai rasa cinta di jiwa,
Senyuman di bibirku terleka.

Aku mengulum senyum ini ,
Ku nanti rinduMu di hujung senja,
Senja menebar warna jingga kini,
Indah dirasa di setiap rasa .

Kini  aku terdiam di sini,
Menanti hadir cinta kita,
Dalam "rindu yang indah ini",
CintaMu hadir mendekati jiwa.

by: JaWanis @ Nor Azah Bahrim
10:22pm12102013



No comments: